Nyheder fra Australien

20/3
Startede dagen med lidt arbejde med fårene. Det var i dag Niell og jeg skulle til seminar I Peth. Vi skulle køre sammen med nogle andre der også skulle
derned, de var ikke så langt herfra. Mel korte os derhen, det tog kun en time. I denne bil var, ud over mig, 2 fra syd Afrika og en fra Nanibia. De snakkede afrikansk hele vejen til Peth. Det var jo rigtig sjovt at være fanget I en bil med dem.Efter ca. 2 timers kørsel ankom vi til Campen, der ligger med udsigt til en sø og Peth. Den bestod af en spisehus, en foredragssal, en pool og en masse små huse hvor man sov 4 og 4. Jeg boede sammen med 2 franskmænd og ham fra Nanibia. Seminaret bestod af ca. 50 personer, ca. 1/3 piger. 20 fra Frankrig. De kan/vil ikke sakke engelsk, derfor snakkede de kun med hinanden. En anden gruppe bestod af folk fra Sydafrika, der snakkede deres sprog. En gruppe bestod af folk fra Østeuropa. Den sidste forsamling bestod af alle os andre, danskere, amerikanere, canadiere, nordmænd, og en svensker. Aftenen gik med spisning, præsentation, og fælles druk.

21/3
Vi startede dagen med den løftede finger fra lovens lange arm. Efter en times prægen hoppede vi på bussen og drog ud I sommerlandet. Første stop var hos CBH. Et sted hvor de opbevare korn. De har en lager kapacitet på over 1 milliard ton.Efter kigget var der middag I strandkanten. Enkelte dyppede fusserne i det varme vand. Næste besøg var hos Jandakot Wool Cleaners. Et sted hvor de renser uld fra nogle af de mange får der er overalt. Sidste stop inden vi var tilbage I Campen, var I Charlton hvor der var mulighed for at bruge lidt af opsparingen på tøj osv. Resten af dagen gik med volleyball, en tur i poolen, Aboriginal dans, sociale arrangementer.

22/3
For at komme godt i gang med dagen startede vi med endnu en løftet finger, denne gang og arbejdssikkerhed. Vi skulle også lige igennem, kend dit værktøj på australske.
Dagens tur ud i det blå gik først til King Park. En park der ligger tæt på Peth centrum. Den fylder ca. 400 ha. Der fra besøgte vi mønttrykkeriet i Peth. Her blev de olympiske medaljer lavet. På vej hjem var der igen mulighed for at bruge af mønterne. Om aftenen var vi ude og spise. Der var 400 g bøffer, vi selv grillede. Stedet var også bar, derfor blev vi der til sent.

23/3
Vi lagde ud med reklameforedrag fra forskellige rejser/ture rundt I WA. Nu var der kun den obligatoriske "håber i har fået noget ud af det, passe godt på jer selv..snak tilbage". Nu var seminaret slut, men weekenden var kun lige begyndt. Langt de fleste af os havde booket et værelse inde I Peth centrum. Vi blev smidt ind i en bus og blev sat af foran hotellet/ vandrehjemmet. Aftenens plan var pubcrawling. Dette var nok nær den perfekte af slagsen. Nogle spørger nok: Hvad skal man bruge til sådan en.
MENU:
45 unge mennesker fra 18-24 år
5 pubber/discoteker
1 stk. Engelsk dobbeltdækker fyldt med højttalere, discolys og en DJ.

Det var super kanon.

MEN hr. Hedeager skulle selvfølgelig være smart og hoppede ned fra en scene vi havde danset på. Greb gulvet lidt skidt. Dvs. jeg ramte gulvet med alt min vægt på hælen. Det gjorde ondt af h.. til. Derfor humpede jeg rundt hele aftenen. Dog hjælper en enkelt øl dog utroligt meget på smerten.

24/3
Hælen er ikke god. Humper rundt på et ben. Er i byen men tager tidligt hjem. Siger for vel til Matt der skal øst på næste morgen, går meget tidligt i seng.

25/3
Står op kl. 9 og pakker sammen. Tager på sygehuset for at få tjekket hælen. Det tog kun 3 1/2 time. Intet var dog brækket. Kl. 16.30 tager jeg bussen til Eneabba, en tur der tager 4 timer.

26-27/3
Er ved at gøre klar til at så, og der skal bare komme noget regn. Det har ikke regnet siden september.

Hvem har man så mødt på det seminar. En masse personer man ikke ser igen. Dog er der nogle man vil prøve at besøge:

Matthew (20) fra USA.
Mattias (20) fra Sverige.
Dann (20) fra USA, han er på østkysten nu så ham besøger vi nok når vi kommer derover.
Jonna (20) fra Canada. Hun arbejder ikke så langt fra mig, ca. 100 km. Det er planen vi skal til koncert I april I Peth.

Men ellers sker der ikke noget. Det har været op til 36 grader i dag.