Hallo Denmark

7/3
Jeg kom fint med toget. Jeg fandt hurtigt den ene jeg skulle rejse med, men den anden kom ikke. Trine nåede jeg lige at sige farvel til. Vi var lidt spændt om han var med i flyet. Klokken havde lige rundet 14.50 da Thai Airways lettede med 450 fra Kastrup. Nu havde vi kun 10 timer og 5363 miles foran os. Flyveturen blev gjort en del mere behagelig af de altid smilende stewardesser fra Thai Airways.

8/3
Kl. 6.45 lokal tid landede vi i Bangkok international airport. Der havde vi rejst igennem 6 tidszoner og 2 dårlige B-film. Da vi stod af flyet mødte vi vores sidste rejsemakker. Med lidt hjælp fandt vi vores værelse. Jeg gik i seng med det samme, mens de 2 andre lige ville kigge sig omkring. Kl. 13.00 stod vi op igen, gik i bad og fandt vores gate. Kl. 16.50 lettede flyet mod Peth, en tur der varede 6 timer. Flyet var ikke halvt fyldt så der var god plads. De viste selvfølgelig de samme film. Det gav dog lidt tid til lidt mere søvn.

9/3
Kl. 00.20 satte vi landingshjulene på Australiens faste grund. De var meget grundige med om vi havde været i kontakt med dyr og gennem så vores bagage grundigt igennem (af frygt for kogalskab og mund og klovsyge). Vi blev dog lukket ud. Der mødte vi vores kontaktperson Tony. Han pakkede os ned i en gammel Volvo og tog os på en hurtige rundtur i Peth. Hen af halv tre var vi installeret på
vores værelser. Det var et backpakker hotel, vi havde dog hver vores værelse.

Om morgen stod vi op kl 8.00 og gik ned og fik morgenmad. Der var dog allerede den ene taget af sted. Han skulle på en 10 timers bus tur sydpå. De andre blev hentet kl 9.00, mens jeg første blev hentet kl 13.30. Tiden dertil gik med en lille tur rundt i Peths gågader. En varm tur her er 30 grader. Det skal jeg lige vende mig til.

Næsten på slaget blev jeg hentet af Melanie(mor) i deres 4 hjulstrækker eller "uit" som de kalder dem. Efter en lille tur i et supermarkedet drog vi ud på turen til Eneabba. Det er en tur på ca. 300 km. Vi snakkede en og lidt og hvert, bla. ville Emely ikke i skole i dag fordi hun ville være sikker på at være hjemme når jeg kom. Lidt i Seks var vi på farmen. Jeg mødte hele familien: Stuart (far), James (9), Emely (5) og Phebeo (2). Vi startede lige med en kold øl på terrassen. Da det var til rejste Meleani sig og sagde at "now she makes the the", så tænke jeg hvis vi først skal have the hvornår skal vi så have rigtig mad. The betyder dog aftensmad.
Efter mad fik vi en kop te, hvor efter jeg gik over og pakkede ud. Jeg bor i en campingvogn lige ved siden af huset. Huset er et gammelt hus de er ved at modernisere. Det blæser altid i Eneabba, specielt denne nat. Jeg troede jeg havde lettet på et eller andet tidspunkt. Lige ved siden af min vogn stå nogle træer. I disse træer sidder nogle fugle og de larmer af h........ til, de begynder selvfølgelig kl. 6.

10/3
Kl. 7.30 var der morgen mad, alm. morgen mad. Dagen første opgave var at køre til Eneabba, en tur på 24 km. Eneabba er en by med 200 indbygger. Mange af dem arbejder i den nærlæggende mine. De har en købmands/post/smedeforretning, en skole med 54 elever i 2 klasser, her arbejder Melanie, en tennisbane og en lille sportshal. I Eneabba skulle vi først handle lidt ind. Jeg blev præcenteret for køb/postmanden og fruen. De var ikke så sikker på mit efternavn, men som de sagde: Vi lære det nok nar der kommer post. Det næste vi skulle var at hente to får der hang på køl. Køleskabet stod i et gammelt værksted. Der stod også en kædesav. Den blev lettere rengjort og så skar vi de 2 får ud. Resten af dagen gik med en tur rundt og se på jorderne, det kniber lidt med at finde rundt.

11/3
Dagen startede med bananpandekager. Ellers brugte vi resten af dagen på at få tømt nogle vandhuller for mudder, der bruges til vand til fårene.

12-13/3
Vi spiser morgen mad kl. 7.15. Jeg starter dagen med at fodre en so med 7 grise. Ellers er vi ved at gøre klar til at vi skal have klippet får fredag-mandag. Det kommer der 4 mand og gør. Det hele skal renses og fejes. Han har en utrolig evne til at gemme på ting så der er en del at rydde op i. Jeg har været ude og filme kænguruer, men de gider ikke stå stille når jeg endelig kommer. Jeg fik dog nogle.

14/3
I dag har vi været i Geraldton og hente vores motorcykel der har været til rep. Det er en tur på 150 km. Det tog kun 6 timer.

Familien er nok det bedste du kunne håbe på. Flinke og vil meget gerne fortælle og vise mig det hele. Maskiner og huset er noget gammelt lor..... Der står gamle maskiner over alt. Man kan jo altid bruge en reservedel. Hvis noget går i stykker er der langt efter en ny del. Ellers går det godt. Her er lidt varmt 30 grader men blæsten hjælper på det. Vi arbejder til 17.30-18.00. Det er nogle lange dage men man skal jo ikke noget om aften så det er ok.