Travlt SUS-år

Generalforsamling: Gode resultater, hædersbevisninger og et godt økonomisk resultat for klubben.

SUS Håndbold satte for alvor Ullerslev på landkortet i den forgangne vintersæson. Først fik klubben som landets første håndboldklub certifikat for et godt idrætsmiljø for børn, og derefter kom kåringen som Årets Børnehåndboldklub år 2001 i såvel Dansk Håndbold Forbund som på Fyn.

- Det er en udmærkelse, vi alle i klubben kan være stolte af, men der også flere, som har spurgt, hvad er det vi gør anderledes, sagde formanden for SUS Håndbold, da han i sidste uge aflagde beretning på klubbens generalforsamling.

- Vi gør ikke en helt masse anderledes. Vi har bare gang i mange ting, som gør, at man synes, det er spændende at være med i en klub, der er i en god udvikling, sagde han og nævnte som eksempler voksne trænere til alle hold, etablering af et børne- og ungdomsudvalg, sportchefer, der har fingeren på pulsen, hjemmeside med i alt ca. 26000 besøgende. Disse eksempler og mange flere aktiviteter er indarbejdet igennem årene i klubben, og for os er det blevet en selvfølgelighed. Men sådan er det langt fra i andre klubber, og derfor er det måske nogle af de ting, der gør at vi er anderledes og på forkant.

Resultatmæssigt var SUS også på landkortet - med herre ynglingene flot repræsenteret i landets fineste række, øst-divisionen, og med begge førstehold i danmarksserien.

- I børne- og ungdomsafdelingen lykkes det os ikke at få hold i alle rækker, men i samarbejde med Langtved fik vi et herre juniorhold og Langtved et drenge hold, sagde Torben Nielsen og fortalte, at SUS i den forgangne sæson havde hold i Ikast til opstartstævne, til Bolbro Cup, til juleturnering i Tommerup og på en afslutningstur til Vojens, hvor puslinge drengeholdet vandt stævnet og kom hjem med flotte præmier.

Traditionen tro har juniorerne og ynglingene været på udenlandstur i påsken, hvor turen gik til Holland. Herre ynglingene vandt stævnet og en flot pokal til samlingen.

I den forgangne var i alt 148 drenge/mænd og 111 piger/kvinder medlemmer i SUS Håndbold.

Økonomisk gik sæsonen også godt, trods betragtelige omkostninger til de mange aktiviteter og ikke mindst transport til kampene uden for Fyn. Ikke mindst takket være klubbens over 100 sponsorer og tre aktive støtteorganisationer, Kloakken, Spar-To og HBF-Banko kunne der på generalforsamlingen præsenteres et overskud på 23.433,24 kroner.

Tilbage til forsiden